Het kan gebeuren dat je toestel het ineens niet meer doet: je zet 'm aan, maar vervolgens gaat hij weer vanzelf uit. Dit kan verschillende oorzaken hebben:
Het laatste probleem kun je voorkomen door zulke kaarten altijd op een SD-kaart te plaatsen, dan kun je het probleem verhelpen door deze simpelweg te verwijderen.
Start het toestel niet op en ligt het niet aan de SD-kaart? Geen paniek, het is op te lossen zonder het toestel naar Garmin te moeten sturen.
Het gaat als volgt:
Toestel | In te drukken knop |
---|---|
Dakota, eTrex Touch, Montana, Oregon (behalve 7x0) | Aan/uit-knop |
Colorado, fēnix, Foretrex 301/401, GPSMAP 62/64/66/78, tactix | Omhoog-knop |
eTrex 10/20(x)/22x/30(x)/32x | Joystick naar boven duwen |
epix, fēnix 2/3 | Start/stop-knop |
Als het goed is kun je nu bij de inhoud van het toestel via de Verkenner/Finder. Verwijder het probleembestand; Mac-gebruikers moeten dan ook even de prullenbak legen of beter nog, CleanEject gebruiken voor het ontkoppelen van het toestel.
GPX-bestanden met problemen kun je opsporen met JaVaWa Device Manager. Gebruik de functie "Extra" > "Controleer op corrupte databestanden".
Problemen in kaarten kunnen subtieler van aard zijn; die detecteert JaVaWa Device Manager niet altijd.